Blogi
14 loka 2014

Momento mori

  • Timo Savaspuro
  • 14.10.2014 14:06
Tarina antiikin Roomasta kertoo, että kun voitokas kenraali kulki juhlaparatiisissa halki katujen, häntä saattoi seurata palvelija, jonka ainoana tehtävänä oli toistaa herralleen ”momento mori”,...

Lue lisää »

6 touko 2014

Hiljaisen tiedon merkitys

  • Timo Savaspuro
  • 6.5.2014 15:03
Miksi jotkut samoista lähtökohdista ponnistavat menestyvät paremmin kuin toiset? Miksi johtaja osaa tehdä parempia päätöksiä kuin osapuilleen saman koulutuksen ja työkokemuksen omaava kollega?...

Lue lisää »

28 helmi 2014

Millainen asiakaskokemus?

  • Timo Savaspuro
  • 28.2.2014 10:45
Jokainen yritys ja palveluorganisaatio on varmaan tiedostanut, että hyvällä asiakaspalvelulla saadaan ja sitoutetaan tyytyväisiä asiakkaita. Nyt keskiöön on noussut asiakaskokemus ja sen tuoma...

Lue lisää »

18 tammi 2014

Asiakkuuksien johtaminen – Älykäs organisaatio

  • Petri Hakanen
  • 18.1.2014 18:04
Tämä kirjoitus on jatkoa sarjan ensimmäiselle osalle. Asiakkuuksien vai menestystekijöiden johtaminen Luin Mika Kamenskyn kirjaa Strateginen johtaminen nyt erityisenä mielenkiinnon kohteenani...

Lue lisää »

8 tammi 2014

Asiakkuuksien johtaminen

  • Petri Hakanen
  • 8.1.2014 14:02
Asiakkuuksien johtaminen teemana antaa useita vaihtoehtoja lähestymiskulmalle. Asiakkuutta ja samalla johtamista voidaan lähestyä markkinoinnin ja myynnin mallien avulla tai avaten asiakkuuden...

Lue lisää »

7 tammi 2014

Kuolleen kissan loikka

  • Timo Savaspuro
  • 7.1.2014 15:07
Aalto yliopiston Kauppakorkeakoulun rahoituksen professori Vesa Puttonen käytti joulun alla otsikon sanontaa  radiohaastattelussa kuvatessaan ylivelkaantuneiden talouksien pyristelyä uudelle...

Lue lisää »

7 tammi 2014

Nokia, strategia ja konsultit

  • Timo Savaspuro
  • 7.1.2014 10:28
Jorma Ollila kertoo uudessa kirjassaan "Mahdoton menestys - kasvun paikkana Nokia" valaisevasti omasta ja johtoryhmän strategia-ajattelusta ja päätöksistä etenkin kriisitilanteissa, joita sattui...

Lue lisää »

7 tammi 2014

Start-up – mutta mihin?

  • Juha Samela
  • 7.1.2014 9:17
Joitakin vuosia sitten minulla oli onni päästä mukaan projektiin, jossa selvitettiin kymmenien suomalaisen pienen ja keskisuuren yrityksen menestymisen salaisuuksia. Kokemus on jäänyt...

Lue lisää »

17 joulu 2013

Kokemus

  • Jyrki Etelämäki
  • 17.12.2013 9:16
Kokemus tarkoittaa sellaisia tietoja, kykyjä ja taitoja selviytyä ympäristössä ja tehtävissä, joita ei ole hankittu teoreettisen opiskelun kautta, vaan vuorovaikutuksessa todellisuuteen....

Lue lisää »

26 marras 2013

Toiminnan kehittäminen

  • Juha Samela
  • 26.11.2013 10:02
Meillä kaikilla on kokemus, että uuden työn tai tehtävän tekeminen onnistuu toisella kerralla sujuvammin, nopeammin ja fiksummin kuin ensimmäisellä. Usein toistuvista tehtävistä muodostuu...

Lue lisää »